Grolsch zet met nieuwe campagne in op speciaalbieren

17-02-2020 (11:22) - Campagnes

Een nieuw seizoen is aangebroken voor de speciaalbieren van Grolsch. Vandaag start de brouwer met een campagne om al deze bieren extra onder de aandacht te brengen. Iedere drie maanden komt Grolsch met een nieuwe reclamefilm die kenmerkend is voor dat seizoen, met steeds een ander bij dat jaargetijde passend bier. De sfeer is steevast relaxed, zoals het hoort bij speciaalbier. Vanaf vandaag is de eerste commercial te zien op televisie en internet.

De vier films vallen onder de overkoepelende campagne Proef Karakter die de brouwerij zo’n twee jaar geleden startte. Centraal staan eigenzinnige karakters die op hun eigen manier van het seizoen genieten. Zo zien we in de eerste, winterse film een surfster die het kille weer en koude water trotseert. In de lente ontvlucht een man de drukte van de stad om hoog op een dak de eerste zonnestralen te verwelkomen. In de zomer zien we nu eens niet het clichébeeld van zon en zee, maar juist een zomerse regenbui en een vrouw die daar met volle teugen van geniet. En in de herfst omarmt een man samen met zijn vriendin de donkere dagen. Een compilatiefilm van de vier seizoenen zal bovendien vanaf 20 februari in bioscopen worden vertoond. Alle commercials kenmerken zich door een rustig tempo, stijlvolle beelden en een ‘gouwe ouwe’: het nummer Time of the Season van The Zombies.

De commercials komen niet uit de lucht vallen: de smaak van de Nederlander ontwikkelt zich in razend tempo en speciaalbieren winnen een steeds grotere plek in de harten van bierdrinkers. De afgelopen jaren nam de consumptie ervan dan ook ieder jaar toe. Opvallend is dat veel Nederlanders niet alleen de klassieke seizoensbieren koppelen aan een specifiek jaargetijde. Speciaalbierconsumptie kent duidelijke seizoensinvloeden, zo worden in de lente en de zomer vaak lichtere bieren gedronken, zoals IPA en Weizen. In de herfst en de winter zijn donkere en zwaardere bieren populairder.
 

Credits

Bureau: Fitzroy
Regie: Billy Pols
Productie: Pink Rabbit
Muziek: Time of the Season, The Zombies
Verantwoordelijke bij klant: Ard Bossema, Melanie Koning, Juan Pérez Nijhuis