DTZ promoot vakantieland Duitsland met #Wanderlust

12-08-2020 (16:53) - Campagnes

Een kwalitatief hoogwaardig actief aanbod met de kernactiviteiten wandelen en fietsen in de veelzijdige natuurgebieden van de vakantiebestemming Duitsland staat centraal in de campagne #WanderlustGermany van de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT). Samen met premiumpartner Mecklenburg-Vorpommern begint de campagne in 13 Europese markten, waaronder ook Nederland als een topmarkt.
 
#WanderlustGermany is een campagne met een 'socialfirstaanpak' en een crossmediale mix van marketingactiviteiten. De campagne krijgt extra impulsen door de brede publiciteit op socialemediakanalen, in themanieuwsbrieven en programmatic marketing op online-travelplatforms. De twee hashtags van de campagne zijn: #WanderlustGermany en #NowIsYourTimeForGermany.
 
De landingspagina ondersteunt de campagne als inspiratie- en informatiepunt met doelgroepspecifieke beeld- en videocontent.
 
De DZT organiseert tussen medio augustus en medio september outdoorevenementen in de topmarkten. Er wordt gebruikgemaakt van een cube-eventmodule, een mobiele informatiestand met interactieve elementen over het onderwerp natuur en duurzaamheid. In Nederland bijvoorbeeld staat de eventmodule op 5 en 6 september naast het Buitencentrum Schoorlse Duinen.