De McNificants: drie echte superhelden in McDonalds campagne

19-11-2019 (09:48) - Campagnes

In de Happy Meals van McDonalds zitten op 27 november eenmalig bijzondere superhelden-poppetjes: de McNificents. Dit zijn kinderen die door een serieuze aandoening vaak langere tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Dankzij de Ronald McDonald Huizen kan hun familie dan dicht bij ze zijn. En dat geeft ze kracht. Superkracht!, aldus de fastfoodketen.
 
Het vervangen van de speeltjes is onderdeel van een campagne die het belang van het Ronald McDonald Kinderfonds laat zien. Deze campagne vertelt de persoonlijke verhalen van de drie kinderen die achter de McNificents schuilgaan. Fleur, die kampt met terugkerende poliepen op haar stembanden. Juliën, die werd geboren met een vergroeide slokdarm en luchtpijp. En Keano, die door een aangeboren hartafwijking op zijn 10e een hartaanval kreeg en in coma raakte. Niet alleen zijn de actiepoppetjes volledig naar hun beeld vormgegeven. Ook waren ze van A tot Z betrokken bij het maken van de animatiefilms voor tv en online, waarin we zien hoe deze superhelden hun ziekte weten om te zetten naar superkracht.
 
De campagne werd ontwikkeld door TBWA\NEBOKO. Om de McNificents tot leven te laten komen in de actiepoppetjes en animaties werd de expertise van The Ambassadors ingeschakeld. Bij aankoop van een Happy Meal doneert McDonald’s aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Vanaf dinsdag 19 november tot en met 27 november loopt de campagne op TV, online en social media. Alleen op 27 november zijn de Happy Meal poppetjes te verkrijgen bij McDonald’s.