#DASLIEF

#DASLIEF

27-03-2020 (07:38) - Campagnes

Corona raakt 100% van de Nederlanders en we hebben elkaar harder nodig dan ooit. Er zijn vele hartverwarmende en onbaatzuchtige initiatieven waarbij Nederlanders elkaar hulp, advies en steun bieden. SIRE wil deze initiatieven een podium geven en start daarom vandaag met #DASLIEF. 
 
In maart 2019 riep SIRE met #DOESLIEF Nederlanders op om wat liever voor elkaar te zijn, nadat onderzoek liet zien dat onze maatschappij steeds meer onaardig gedrag vertoont. Deze oproep kreeg enorm veel support: #DOESLIEF werd veelvuldig gebruikt in het dagelijks leven, op sociale media en in de journalistiek. Ruim 4 van de 10 Nederlanders* vond in december 2019 ‘Asociaal gedrag en het gebrek aan tolerantie’ dan ook het belangrijkste maatschappelijke issue van 2019.


#DASLIEF

Exact een jaar later en met ons land middenin een ongekende situatie, laten Nederlanders ook een hele andere kant van zichzelf zien. De oproep van vele Nederlanders om liever voor elkaar te zijn, wordt massaal in de praktijk gebracht met vele hartverwarmende en onbaatzuchtige initiatieven om anderen te helpen. Dit gevoel van compassie maakt Nederland net iets mooier in deze tijd. Daarom wordt vandaag #DASLIEF gelanceerd.
 
De campagne is sinds vrijdag 27 maart in negen verschillende uitingen te zien op TV, radio, print, social, online en outdoor. Om mee te doen is er een #DASLIEF-pakket gemaakt met logo en GIF’jes die Nederlanders kunnen downloaden via daslief.sire.nl/pakket

De campagne is binnen ruim een week tot stand gekomen. Joe Public, Coopr en Blauw Gras zijn verantwoordelijk voor respectievelijk de campagne, PR en social media.


credits

Aan de productie van de campagne werkten mee: Soundcircus (geluid), MacGyver Post (postproductie), MediaMonks (edit/produktie), Bart ter Haar (graphic design), Prodigious (studio), Interattractive/Jeroen Hessing (website) en Searchresult (display advertising, SEA). Verder werkten mee: Coosto (live stream), Monalyse (monitoring), MeMo² (onderzoek), Mediacollege Amsterdam (#DASLIEF dag), Feka (IT), en 5PM (YouTube). Mediabureau Stroom heeft zorggedragen voor de mediastrategie en de mediacontacten.