Campagne introduceert Powerpeers aan het grote publiek

18-01-2019 (10:15) - Campagnes

‘Power to the People.’ Dat is de boodschap waarmee Powerpeers zich in een nieuwe campagne presenteert aan heel Nederland.  Met de campagne wil dit jonge bedrijf en merk zich laten gelden als uitdager en vernieuwer binnen de energiemarkt. De campagne, ontwikkeld door Alfred International, bestaat uit een TVC, radio, een serie online video’s, social content en display bannering. 
 

Powerpeers is een deelplatform voor opwekkers en afnemers van duurzame energie uit Nederlandse energiebronnen. In eerste instantie richt Powerpeers zich op energiebronnen die al veel Nederlanders op hun dak hebben liggen: zonnepanelen. Al meer dan 500.000 huishoudens hebben zonnepanelen en daar wordt dagelijks veel duurzame energie mee opgewekt. Maar lang niet alle energie die via die panelen wordt opgewekt wordt door de eigenaar verbruikt. Via Powerpeers kunnen ook andere consumenten gebruik maken van deze ‘overtollige’ energie. 
 
 
Raymond van Eck, Managing Director Powerpeers: “Powerpeers is opgericht vanuit de overtuiging dat wij geloven dat we in de nabije toekomst de traditionele energieleveranciers niet meer nodig hebben, omdat we gezamenlijk prima in staat zijn in onze eigen energie te voor-zien. Daarom brengt Powerpeers vraag en aanbod wat betreft schone energie samen. Waar er bij de eigenaren van zonnepanelen regelmatig overcapaciteit is, stellen wij hun sociale kring in staat om ook te profiteren van deze energie. Niet alleen heel duurzaam, maar ook heel leuk!
 

Power to the People

Om als platform te groeien lanceert Powerpeers vandaag een massamediale campagne die door Alfred is bedacht en geproduceerd is door In Case of Fire. Van Eck: “Wat Powerpeers doet en hoe het werkt is best ingewikkeld. Daarom zijn we samen met Alfred op zoek gegaan naar een onthoudbare campagne die het unieke van Powerpeers voor iedereen begrij-pelijk maakt. En met de energieke campagne Power to the People zijn we ervan overtuigd dat dit gaat lukken”
 
 
De campagne is ook de start van de samenwerking van Powerpeers met mediabureau ZIGT. Alfred en ZIGT zijn samen met onlinebureaus Bikkelhart, Poort80 en Searchresult verant-woordelijk voor de gehele campagne en nieuwe website.
 

Credits

Opdrachtgever: Powerpeers | Bureau: Alfred International | Verantwoordelijk bij klant: Raymond van Eck, Lisette van Wulfften Palthe, Sophie de Goeij, Wouter Stapelkamp, Sam Riemersma | Strategie: Edward van de Ridder | Art Director: Tim Olland | Copywriter: Aad Kuijper & Marie-Louise Diekema | Account: Mark de Leeuw | Agency producer: Elise Hage-doorn | Productie: In Case Of Fire (TVC) & Alfred Productions (Online video’s) | Regisseur: Sven Super (TVC) & Louis van Zwol (Online Video’s) | Editor: Peter Alderliesten (TVC), Marko Kruk (online video’s) | Muziek/Soundstudio: Postoffice (TVC), SPOOK (Online Video’s) | Ani-matie & Design: Jorn Slotboom, Hans van Mechelen (Alfred) | Grading: Jan Maarten de Wit | VFX: The Compound | Mediabureau: ZIGT | Fotografie: David de Jong | Online: Bikkelhart, Poort80 & Searchresult