Blokker helpt

12-10-2018 (11:47) - Campagnes

Er zijn heel veel verschillende mensen in Nederland. Met heel veel verschillende gewoontes, hobby’s, banen, studies, kinderen, huisdieren, of interesses. Maar er is één ding, dat iedereen moet doen. Het huishouden. Op welke manier dan ook. Blokker biedt daarin een helpende hand, en laat in een nieuwe reclame zien wie ze is. Een winkel boordevol huishoudartikelen. Met een antwoord op elke huishoudvraag, voor iedere portemonnee. Niet meer en niet minder. 
 

Ogilvy Amsterdam kwam met een simpel TV concept om te laten zien wie Blokker is, door 10 dagen lang het dagelijks leven te filmen, thuis bij echte huishoudens. In Danielle Guirguis van Smarthouse films, werd een gelijkgestemde partner gevonden. Danielle over het proces: “Ik wilde dit project graag op een andere manier doen, en ben met een mini crew, zonder creatie, op pad gegaan. Dat ik het vertrouwen van Blokker en Ogilvy kreeg om het op deze manier te doen heeft alles aan het eindresultaat bijgedragen.” 
 
 
In de reclame, die op 8 oktober voor het eerst werd uitgezonden, zien we herkenbare taferelen die binnen elk huishouden spelen. Daarmee wil Blokker laten zien dat we in heel veel dingen heel verschillend kunnen zijn, maar we wel allemaal het huishouden moeten doen. En dat echt iedereen bij Blokker terecht kan voor de spullen die daarbij nodig zijn, want “Blokker heeft het in huis!
 

Credits 

Bureau: Ogilvy Amsterdam
Strategie: Daan Remarque
Concept: Bert Kerkhof en Ivar van den Hove
Uitwerking: Martijn van Marle, Peter van Rij
Agency producer: Swantje Hoppe
Account: Laura Snapper
 
Klant: Eva Vermeulen, Bas Verheijen
Productie/realisatie: Smarthouse Films, Danielle Guirguis & Anouk Scheffens
Regisseur: Roel Boorsma
Muziek: Massive Music
Postproductie: Captcha
 
 
 
   
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.