VeiligheidNL selecteert Het PR Bureau

18-04-2019 (09:19) - Bureaus

VeiligheidNL heeft Het PR Bureau geselecteerd als partner voor zijn marketing en corporate PR. De keuze volgt op de succesvolle eerste PR-campagne, die Het PR Bureau voor VeiligheidNL ontwikkelde en vorige maand lanceerde. De campagne 'Knoop dit goed in je oren' wijst ouders en kinderen op de risico’s van gehoorschade door het gebruik van slechte koptelefoons en oortjes.


VeiligheidNL vroeg Het PR Bureau een campagne te ontwikkelen, die ouders en kinderen bewust maakt van de risico's van het dragen van een slechte koptelefoon of oortjes en die hen helpt om gehoorschade te voorkomen.


Als uitgangspunt voor de PR-campagne is gekozen voor het strategisch inzicht dat een kwart van de ouders geen idee heeft hoe hard het volume op de koptelefoon of oortjes staat bij het luisteren naar muziek, gamen of kijken van YouTube filmpjes. Dit terwijl 1 op de 7 kinderen in de leeftijd van 9-11 jaar al gehoorschade heeft en er een aantoonbare relatie bestaat met muziek luisteren*.


omgevingsgeluiden

Voor de PR-campagne is een samenwerking aangegaan met de Nederlandse rapper Idaly van het platenlabel Top Notch. Voor Idaly’s nieuwe track On The Road zijn twee videoclips gemaakt: één clip waarin de muziek ‘normaal’ te horen is en één videoclip waarin alle omgevingsgeluiden dwars door de muziek heen te horen zijn. Om te voorkomen dat ze omgevingsgeluiden horen, zetten kinderen het volume automatisch harder – met alle negatieve gevolgen van dien.

De campagne is met een bereik van meer dan 18 miljoen breed opgepakt in de media. De campagnevideoclip – met omgevingsgeluid – is bijvoorbeeld integraal uitgezonden via Xite tijdens hun rubriek Trending 5. Ook media als Hart van Nederland, EditieNL, Metro, FunX, Sky Radio, Radio 10, LINDA., Kidsweek, 7Days, Ouders van Nu en KEK Mama besteedden aandacht aan de campagne.


slagen van de missie

Frederike Versloot, Manager Marketing & Communicatie bij VeiligheidNL, over de keuze voor de samenwerking met Het PR Bureau: "Ons doel is om letsel te voorkomen en veilig gedrag te stimuleren. We hebben in Het PR Bureau een full-service PR-partner gevonden die onze boodschap op een impactvolle manier overbrengt. We zijn ervan overtuigd dat Het PR Bureau gaat bijdragen aan het slagen van onze missie." 


Media

Marketing

Economisch