Van Gils kiest voor The Fightclub

20-11-2019 (15:51) - Bureaus

The Fightclub gaat het komende jaar de online marketingstrategie ontwikkelen en uitrollen voor de nieuwe parfumlijn ‘I’ van Van Gils. Na een intensief pitchtraject kwam The Fightclub hiervoor als beste uit de bus. Voor het project is gekozen om gebruik te maken van een sterke influencercampagne. Naast de organische social strategie zal deze campagne ondersteund worden door een social- en paid search-activatie, met als doel awareness en sales.
 
Branco Lesquillier (sales director The Fightclub): “We zijn erg blij dat er voor ons is gekozen en dat wij met onze 360-strategie de uitdaging aan mogen gaan. We doen graag dingen waar we goed in zijn en met onze specialistische aanpak helpen we Van Gils graag met het behalen van de (online) doelstellingen.”
 
Met ‘I’ introduceert Van Gils een vrouwengeur die niet alleen ‘for her’ is, naast een mannengeur die straks niet meer alleen ‘for him’ is. Hiermee speelt het merk in op de genderneutrale trend en geeft het een nieuwe draai aan de ‘strictly for men’-campagne uit de jaren ’80.
 
Het strategische verschil -en daarmee ook de moeilijkheid- zit hem in het feit dat het in de jaren ’80 de vrouw was die de wereld van mannenkleding betrad, terwijl nu een vrouw naar voren geschoven wordt om een damesgeur te introduceren. Hiermee is er binnen de campagne voor de vrouw geen aanleiding of noodzaak om de mannenrol te claimen, dus zal de controverse op een andere manier opgezocht moeten worden.
 
Jessy van Gils (Brand Manager, Van Gils): “The Fightclub heeft mij overtuigd van hun intelligente, gefundeerde aanpak die verder reikt dan de parate digitale marketingkennis. Met de gekozen 360-strategie én de vechtersmentaliteit die ik al heb kunnen ervaren, durf ik de uitdaging met ze aan om Van Gils Parfums nog véél groter te maken."
 
Een soft launch zal plaatsvinden in december 2019 en de uitrol van het totale concept zal naar verwachting rond het voorjaar van 2020 volgen. 

Media

Marketing

Economisch