Storyboard helpt Stichting Leren voor de Toekomst

05-11-2018 (09:00) - Bureaus

Storyboard ontwikkelt de website, maakt videocontent en geeft social advies voor de betaalbare huiswerkbegeleiding Stichting Leren voor de Toekomst. Na het verhaal van oprichter Darine El Houfi gezien te hebben in een item van NOSop3, nam het Amsterdamse mediabedrijf contact op om te kijken of zij haar steentje kon bijdragen. De nieuwe website met video staat nu live en zal samen met de juiste social aanpak Stichting Leren voor de Toekomst naar het hart van de doelgroep brengen.

 
 
Darine El Houfi (21), student aan de Vrije Universiteit, geeft bijles aan kinderen wiens ouders dat normaliter niet kunnen betalen. Zelf was hij ook een leerling voor wie extra begeleiding niet mogelijk was, omdat er thuis simpelweg geen geld voor was. Vanuit zijn overtuiging dat geld niet mag bepalen of je je diploma haalt, begon hij Stichting Leren voor de Toekomst. Inmiddels heeft zijn stichting zes locaties met vijftien gedreven begeleiders, en zet hij het topic in Nederland écht op de kaart.
 
 
Storyboard ontwikkelde een nieuwe website en een aansprekende video waarin Darine uitlegt wie hij is, waar zijn stichting voor staat en wat zij voor leerlingen én hun ouders kunnen betekenen. Samen met social media advies op maat, hoopt het mediabedrijf dat Darine voldoende is uitgerust om zowel leerlingen als ouders en potentiële betrokkenen zo goed mogelijk te bereiken met dit prachtige initiatief.
 

mooi plan van aanpak

 Nienke Koppelman, Head of Projects bij Storyboard: “Bij het zien van Darine’s item bij NOSop3 werd ik meteen gegrepen door zijn drive en goede intenties. Om vanuit het ‘niets’, ‘iets’ op te zetten waarmee hij zijn gemeenschap helpt én draagvlak creëert voor betaalbare (huiswerk)begeleiding. Binnen Storyboard was iedereen gelijk enthousiast, en samen met Darine kwamen we tot een mooi plan van aanpak. Iedereen bij Storyboard heeft met veel plezier wat van hun eigen tijd in het project gestoken!”
 
 
Darine El Houfi, Oprichter Stichting Leren voor de Toekomst: “Het mooiste aan dit hele project is eigenlijk hoe Nienke op mij af is gestapt en het initiatief nam om ons vrijwillig te helpen, samen met het geweldig team bij Storyboard. De stichting haalt zijn kracht natuurlijk grotendeels uit de bereidwilligheid van mensen. Mensen die in ons project geloven. Daarom vind ik het tof dat we op die manier nu ook onze media op orde kunnen krijgen, iets wat voor ons cruciaal is om de ouders en kinderen te bereiken en te informeren.”
 
 

Media

Marketing

Economisch