SAN lanceert Next Merkenbouwer Accent

28-02-2020 (11:35) - Bureaus

Op donderdag 27 februari jl. voor SAN juryleden, sponsors en relaties heeft SAN voorziter Jeroen Hubert bij sponsor NS in Utrecht het eerste exemplaar van het SAN Jaarboek 2019 uitgereikt aan merkenbouwer en keynote spreker Julian Stevense.
 
Stevense nam daarna de genodigden mee in zijn verhaal dat perfect aansloot bij het jaarthema van de 31ste jaargang SAN Jaarboek ‘WERK AAN JE MERK’ met als passende subtitel ‘Ode aan de merkenbouwers’. Stevense is oprichter van Brandgurus en docent Strategische Positionering op Nyenrode. Hij legde de marketing- en communicatieprofessionals in de zaal een spiegel voor en gaf aan dat men zich te snel en te vaak laat verleiden door de korte termijnacties. Ook legde hij uit dat merken bouwen tijd en geduld kost en ook de nodige opoffering vergt.
 
Belangrijke speerpunten zijn volgens Stevense, dat zowel het merk als de marketeer goed moeten worden gepositioneerd binnen de organisatie. De marketeer moet een serieuze gesprekspartner zijn, één die noodzakelijke verbanden kan leggen en daarnaast noodzakelijke voorkeur kan creëren binnen het digitale tijdperk. Met ruim 25 jaar ervaring op het gebied van complexe positioneringsvraagstukken op zowel organisatie- als merkniveau kon Stevense de zaal goed geboeid houden over dit onderwerp, met zijn prachtige presentatie en ter illustratie humoristische en ook mooie filmpjes. 
 

Nieuwe loot aan SAN stam

In het kader van het gekozen thema voor het nieuwe SAN Jaarboek 2019 werd het SAN bestuur geïnspireerd om jonge marketeers c.q. merkenbouwers te belonen met het Next Merkenbouwer Accent 2019 voor hun inzet want zij zijn immers de toekomst. Daarvoor heeft de SAN samenwerking gezocht met het Executive Search bureau Top of Minds. Janko Klaeijsen (Founder) isenthousiast om dit als partner de komende jaren met de SAN vorm te gaan geven.

 


Media

Marketing

Economisch