Onderzoek Digital Agencies 2020 gepresenteerd tijdens digitaal event

17-03-2020 (10:29) - Bureaus

De presentatie van het benchmarktonderzoek ‘Digital Agencies 2020’ wordt in verband met het coronavirus gepresenteerd tijdens een webinar. Dat hebben branchevereniging Dutch Digital Agencies en hosting provider True vandaag laten weten.
 
Het evenement stond aanvankelijk op locatie gepland op donderdag 12 maart, maar werd op het laatste moment afgeblazen. Het webinar zal nu plaatsvinden op 26 maart. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via de website van de organisatie.
 
Aan het benchmarkonderzoek deden 146 respondenten mee die werkzaam zijn binnen de sector. Ongeveer 89 procent van de ondervraagden behoort tot de C-level doelgroep (Founder, Chief Executive Officer, Chief Techology Officer). In het onderzoek is onder andere aandacht naar de verwachte groei van de bureaus, aantal personeelsleden, de relatie tussen klant en opdrachtgever, de impact van technologie & innovatie, interne efficiëntie van de agency en binding en behoud van digitaal talent.
 

Aangepast programma

Bepaalde onderdelen uit het programma zullen geschrapt worden, zoals de paneldiscussie. Verder zal het webinar een meer afgeslankte vorm krijgen. 'Het webinar zal ongeveer een uur duren en we zullen met name focussen op het delen van inzichten uit het onderzoek en wat dit betekent voor agencies', vertelt Sjors van Santen, initiatiefnemer van Digital Agencies 2020 en werkzaam bij True, waar het evenement aanvankelijk plaats zou vinden.
 
Jasper Verbunt, bestuurslid van Dutch Digital Agencies en CEO van Redkiwi, zal in het webinar de visie van de brancheorganisatie op de relevante trends van 2020 delen. Peter Vermeulen, senior analyst bij IDG, zal de resultaten en de conclusies van het onderzoek vertellen. True zal het webinar hosten en kort wat vertellen over de betrokkenheid die zij met digital agencies hebben.

Media

Marketing

Economisch