Nieuwe agency Wellwood gaat voor ‘integrale groei’ voor tech scale-up

24-04-2019 (11:04) - Bureaus

Wellwood is een nieuw full-service agency opgericht door Mark Rooker (creative director) en Diederik Sjardijn (voormalig CMO). Met hun nieuwe methode ‘Brand and Demand ®’ helpen ze bedrijven bij het realiseren van ‘integrale groei’. Blendle en OneFit, de eerste klanten van Wellwood, zijn hier voorbeelden van.
 
 
“Door brand en demand te integreren, zorgen we er enerzijds voor dat bedrijven niet vervallen in platte performance-tactieken van waaruit het onmogelijk is om nog een authentiek verhaal te vertellen. Aan de andere kant zorgen we ook voor direct resultaat. Via deze methode kan Wellwood bedrijven op de korte en lange termijn helpen om zo duurzaam te groeien. Wij noemen dat integraal groeien,” aldus Mark Rooker.
 

 Blendle en OneFit

Diederik Sjardijn over de eerste resultaten van Wellwood: “Bij OneFit analyseerden we dat 70% van hun klanten uit het refer-a-friend programma kwam en dat terwijl slechts 0,01% van het marketingbudget hieraan werd besteed. Dit hebben we omgedraaid en dat resulteerde in de eerste drie maanden meteen in 800% meer trials. Bij Blendle was het opzetten van een leadgeneratie strategie iets wat ze nooit eerder hadden gedaan en wat hun gemiddelde conversieratio met 100% verbeterde. Dit is meteen hun meest schaalbare en meest efficiënte acquisitiekanaal geworden. Tegelijkertijd zijn we dieper in het merk gedoken en lanceerden we een uitgebreide flight op TV die het ‘waarom’ van Blendle uitlegt.”
 

Over Wellwood

Wellwood is een full-service agency dat werkt volgens hun eigen methode ‘Brand and Demand ®’ waarbij merk- en performance strategie worden geïntegreerd. Wellwood is opgericht door Mark Rooker en Diederik Sjardijn. Mark Rooker is creative director en heeft 15 jaar lang het hele spectrum aan creatieve disciplines doorlopen. Hij heeft gewerkt met merken als Eastpak, Absolut, Corona, Alliander, NRC en ANWB.
 
Diederik Sjardijn is een van de eerste Nederlandse growth marketers en heeft veel ervaring opgedaan als marketing manager in retail, fintech, pharma en online. De laatste jaren was hij eindverantwoordelijk voor de marketing bij Fairplay Online, OneFit en Blendle. 

Media

Marketing

Economisch