MediaMonks en IMA fuseren

12-08-2019 (09:12) - Bureaus

MediaMonks fuseert met het Amsterdamse influencer marketingbureau IMA omdat het nieuwe consumenten wil bereiken met content via het complete spectrum van digitale kanalen.
 
IMA werd in 2010 opricht door de Nederlandse ondernemers Emilie Tabor, Maddie Raedts en Joost Nauta. Het bedrijf kwam voort uit modeplatform Fashiolista dat in 2015 werd omgedoopt in IMA, dat staat voor Influencers Marketing Agency. Het bureau groeide de afgelopen jaren snel,enhet won prijzen (onder meer SAN New Kids on the Block) en oprichters Raedts en Tabor stonden twee jaar geleden in de 'Forbes 30 under 30'. Er werken momenteel bij IMA ruim 85 mensen die een netwerk van 40.000 influencers en micro-influencers in verschillende sectoren, beheren. Anneke Schogt is sinds 2016 CEO.
 
MediaMonks/S4Capital ziet de fusie als een goede aanvulling op de digitale dienstverlening. IMA is na de overname van foodfilmbedrijf Caramel Pictures en online marketing specialist BizTech de derde grote investering van MediaMonks dit jaar. Vorig jaar werd het Amerikaanse MediaHives overgenomen.

Media

Marketing

Economisch