Linda Franse managing director Fama Volat Amsterdam

07-09-2020 (09:15) - Bureaus

Linda Franse is aangesteld als managing director van het Amsterdamse buzz marketing bureau Fama Volat. Franse heeft in 10 jaar haar eigen creatief bureau opgezet en geleid. Daarnaast was zij co founder en strategy director van vanDAMM, een bureau met een vestiging in Amsterdam als Rotterdam. Sinds juli neemt ze de dagelijkse leiding op zich van de Amsterdamse vestiging van het bureaunetwerk.
 
De afgelopen jaren was Franse onder meer verantwoordelijk voor het succes van de merkactivaties van Grolsch op Lowlands en Zwarte Cross, het huidige digitale ‘thuis’ concept van Zwitsal en de brand experiences voor Karvan Cévitam en Bolletje.
 

‘Fama Volat Amsterdam meer op de kaart’

Deze wisseling van de wacht zorgt voor nieuwe energie in de Amsterdamse vestiging. Franse: ‘Ik denk dat het netwerk en expertises van Fama Volat een mooie volgende stap is. Dit bedrijf zit vol getalenteerde mensen en uitdagende merken. De challenger mentaliteit van de Amsterdam vestiging die Wietse Rekers heeft opgezet is iets waarop we absoluut gaan uitbouwen.’ Ze ziet dan ook veel kansen en heeft een duidelijk doel voor ogen. ‘Ik zou graag zeitgeist vaker willen combineren met experiences. Allebei essentieel voor merken, om je te onderscheiden en relevant te blijven.’
 

Pilot

‘Op dit moment zijn we bijvoorbeeld bezig met een pilot waarbij we merken aanhaken op foresights. We onderzoeken hier of we merk en beleving dichterbij elkaar kunnen brengen en daarmee impact mogelijkheden eerder kunnen integreren in plannen. De combinatie van data, (trend) ontwikkelingen die we monitoren en onze ervaring, geven richting aan lopende uitdagingen of productontwikkelingen. Denk hierbij aan strategische vraagstukken en het snel testen van innovaties, maar ook aan identity uitdagingen in verjongingstrajecten voor merken.’
 
Franse neemt met haar komst na 5 jaar het stokje als managing director over van Wietse Rekers, voormalig TBWA. Hiermee kan hij zich focussen op zijnwerk als creatief directeur, iets waar hij erg naar uitkijkt.

 


Media

Marketing

Economisch