Leolux kiest voor One Shoe als digital design partner

28-05-2020 (12:43) - Bureaus

Bureau One Shoe wordt digitaal design partner van Leolux. De focus van de samenwerking ligt op het neerzetten van een ‘premium brand experience’ en het verhogen van de conversie naar de winkel van het design meubelenmerk door middel van data-driven design.
 
Nederlandse meubelmaker Leolux bestaat sinds 1934. De banken, fauteuils en salontafels van Leolux worden ontworpen door gerenommeerde ontwerpers. Alles wordt, deels met de hand, vervaardigd door de meubelmakers in Venlo. Elk meubelstuk vertelt een uniek verhaal. Op de nieuwe productpagina krijgt dit verhaal een prominente plek. Met prachtige detailfotografie afgewisseld met video en subtiel bewegend beeld. Digital storytelling en conversie gaan daarbij hand in hand.?

Floor van Riet, UX Lead bij One Shoe: ‘Bij One Shoe geloven we in in de meerwaarde van data-gedreven en iteratief werken. Dit betekent dat je niet zomaar wijzigingen doorvoert, maar aannames doet en deze zo snel mogelijk valideert, bijvoorbeeld in test labs of op basis van (A/B-)tests. De eindgebruiker en niet het onderbuikgevoel is zo de toetssteen van wat wel en niet werkt. En door stap voor stap onderdelen van je platform op te pakken, in plaats van langdurige rebuildtrajecten, verklein je de time-to-market en vergroot je de slagvaardigheid van je digitale marketing!’

 


Media

Marketing

Economisch