IKEA kiest Virtue als nieuw creatief bureau

26-02-2020 (11:40) - Bureaus

VIRTUE is door IKEA gekozen als het nieuwe lead agency voor alle merkcommunicatie in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Portugal en België. Het bureau heeft IKEA’s creatieve pitch voor het Zweedse cluster gewonnen.
 
Per Stolt, Country Marketing Manager, IKEA Zweden zegt het volgende: “We zijn blij dat wij ons nieuwe partnership met VIRTUE bekend kunnen maken en kijken uit naar onze samenwerking. Met deze samenwerking willen we communicatie brengen die binnen de zes markten nog veel meer mensen aantrekt om naar IKEA komen.”
 
Na een competitieve pitch zal VIRTUE nu leidend zijn in het inzetten van merkcommunicatie om zo de liefde voor IKEA verder uit te bouwen door middel van grote en betekenisvolle langere termijn initiatieven. VIRTUE zal verantwoordelijk zijn voor het creatieve werk op alle kanalen en in media.
 
Gemma Knox, Managing Director VIRTUE Northern Europe: “We zijn vereerd dat we kunnen samenwerken met een iconisch merk met zo’n excellente reputatie op het gebied van creatief en strategisch denken. Per en zijn team hebben tijdens het pitch process een ongelofelijke creatieve ambitie laten zien en we zijn enthousiast dat we samen kunnen werken met een merk dat gelooft in het bouwen van een lange termijn aanpak. Als een bureau met kantoren in 26 landen heeft VIRTUE de unieke positie om de lokale en nuances van IKEA te interpreteren en kan zich daardoor makkelijk aanpassen om de behoeftes van de lokale markten te bedienen. We kunnen niet wachten om te beginnen.”
 
Vorig jaar werd VIRTUE aangesteld als het leidende creatieve bureau voor Zwitserland waarmee ze verantwoordelijk werden voor de herpositionering van het merk IKEA in Zwitserland. Met hun nieuwe merkidentiteit “Bring more home to your life” wil IKEA het Zwitserse publiek inspireren om meer betekenis aan hun thuis te geven en het niet alleen te zien als een fysieke ruimte. Daarnaast was VIRTUE ook verantwoordelijk voor verschillende succesvolle 360 campagnes omtrent het belang van slaap.

Rob Newlan, Global CEO van VIRTUE: “Met wereldwijd uitgebreide kantoren, 61 nieuwe cliënten in alleen al 2019 en het flexibele business model van VIRTUE zijn we erg enthousiast om IKEA aan ons portfolio van merk partners toe te voegen en hen te helpen met het vinden van creatieve manieren om ertoe te doen in de wereld. VIRTUE een unieke aanpak met betrekking tot entertainment en audience-first denken die past bij IKEA’s doel om continu bij te dragen aan cultuur op een betekenisvolle manier.”
 

Media

Marketing

Economisch