GoodDay ontwikkelt campagne voor circulaire technologie CuRe

10-09-2019 (13:27) - Bureaus

GoodDay heeft voor de circulaire start-up CuRe de positionering verzorgd. Ook ontwikkelde het strategisch creatief bureau een onderscheidend merkverhaal en een campagne concept. 
 
‘GoodDay heeft ons geholpen om onze high-tech technologie op een aansprekende en begrijpelijke manier te vertellen aan het grote publiek, zegt Josse Kunst, Director Chemical Recycling van CuRe. De start-up sleepte op vrijdag 6 september met een overtuigende pitch een nominatie voor de Rabo Duurzame innovatieprijs 2019 binnen. Hiermee maakt CuRe kans op begeleiding, coaching en een geldbedrag vanuit de Rabobank. De prijswinnaars worden eind september bekend gemaakt tijdens het Springtij evenement.            
 

Van oud naar nieuw polyester

Polyester is een van de meest gebruikte plastics en momenteel wordt 91 procent nog niet gerecycled  De CuRe polyester rejuvenation technology heeft als ambitie om elk type gebruikt polyester te verwerken tot transparante polyester pellets met dezelfde eigenschappen als nieuw polyester. Zo wordt een gebruikte gekleurde PET- fles weer verwerkt tot een nieuwe PET-fles en een oud matras weer tot een nieuw matras. 
                        
CuRe is een initiatief van Cumapol, DSM-Niaga, DuFor en Morssinkhof in nauwe samenwerking met NHL Stenden Hogeschool. De pilot fabriek wordt eind 2019 geopend in Emmen.

Media

Marketing

Economisch