Clubspoken wordt Spoken Agency

30-01-2019 (10:46) - Bureaus

Nog geen twee jaar geleden stampte tv-dichter Justin Samgar Nederlands eerste agency voor spoken word-artiesten uit de grond, Clubspoken. Nu zijn agency als een speer gaat, is het tijd voor een nieuwe naam: Spoken Agency. Zijn woordkunstenaars maken zich ondertussen op voor de Poëzieweek 2019.


Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, trapt 2019 af met een nieuwe naam: Spoken Agency. Het artiestenbureau, in juni 2017 opgericht door Justin Samgar die bekend werd als huisdichter van BNN en 3FM, bestaat uit een jong collectief van professionele sneldichters, storytellers, spoken word-performers, stemacteurs en creative copywriters. “Het is de afgelopen jaren duidelijker geworden waar onze kracht ligt en wat ons verhaal is,” vertelt Samgar. “En dat vroeg om een naam die dit beter weergeeft.”


leven van woordkunst

Waar de meeste dichters hun pijlen richten op debuteren met eigen werk, deinsen Samgar en zijn creatives er niet voor terug om hun woordkunst in een commercieel jasje te gieten. “We geloven in onze kracht als authentieke storytellers. Bij commerciële opdrachten vertellen onze artiesten niet alleen het verhaal van het merk, maar leggen daar ook een stukje van zichzelf in en de verbinding die ze met het merk hebben.”


in trek bij grote merken

De artiesten van Spoken Agency zijn in trek bij grote merken en klimmen wekelijks in de pen of achter de microfoon voor commerciële opdrachten van bekende bedrijven en organisaties uit de marketing-, pr- en evenementenbranche. Eerder klopten namen als Red Bull, Rituals, KPN, Heineken, Scotch & Soda, Coca-Cola, Menzis en Hunkemöller al aan bij Samgars artiestenbureau voor creatieve teksten, spoken word-performances en voice-overs voor commercials. 


Media

Marketing

Economisch