Candid Group start nieuw decennium met rebranding en opent Rotterdams kantoor

15-01-2020 (14:16) - Bureaus

Candid Group, platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus, neemt vandaag officieel haar nieuwe kantoorruimte in het centrum van Rotterdam in gebruik. Het bedrijf kondigt tevens een rebranding aan die recht doet aan de centrale filosofie van ‘autonomy at scale’ - waarin de kracht van autonomie en individuele verantwoordelijkheid wordt gekoppeld aan schaalbaarheid.
 

Platform to perform

Candid - het woord Group zal voortaan komen te vervallen - positioneert zichzelf als het ‘platform to perform’ - een concept waarin klanten op een naadloze manier gebruik kunnen maken van alle specialismen die onder het platform vallen. De bureaus onder Candid (XXS Amsterdam, Havana Harbor, M2Media, Stroom, The online company, daily dialogues, Vostradamus en BBK Media) behouden hun autonomie binnen een cultuur gekenmerkt door schaalgrootte, innovatie en de meerwaarde van geïntegreerde samenwerking.
 

Statement

Candid’s nieuwe Rotterdamse habitat is een statement over de ambitie van het bedrijf: de 2300m2 die het bedrijf nu betreedt en de 1000m2 die later in 2020 zal worden opgeleverd, bieden ruimte aan meer dan 250 mensen. In eerste instantie zullen de drie in Rotterdam gevestigde bureaus, Stroom, daily dialogues en Havana Harbor, met 70 man sterk hun intrek nemen in het kantoor. De nieuwe Rotterdamse hub biedt Candid bovendien de mogelijkheid om creatief talent uit de havenstad nog beter aan zich te binden. Het hoofdkantoor van Candid blijft gevestigd in Amsterdam Noord.
 

Meetbare impact maken

Gérard Ghazarian, CEO en oprichter van Candid: ‘We beginnen dit decennium zoals we het vorige geëindigd zijn: op volle kracht vooruit. En wat past er nou beter bij die mentaliteit dan een kantoor in Rotterdam? Nu we met Candid een nieuwe fase ingaan, was dit ook het moment bij uitstek om ons merk en positionering aan te scherpen. Dit gaat verder dan een lik verf: Candid is in de afgelopen 12 jaar volwassen geworden. De nieuwe positionering doet recht aan onze huidige capabilities en ambities. Candid is het ‘platform to perform’ - een plek waar technologie, creativiteit, data en talent samenkomen om meetbare impact te maken. We kijken ernaar uit om ons talent los te laten op de meest complexe problemen van onze klanten.’
 

Directieteam Candid

De rebranding valt samen met de oprichting van Candid’s directieteam, eindverantwoordelijk voor de Nederlandse operatie. Het team bestaat uit Map van Arem, José Evers, Maarten de Vries, Piet Hein Smit, Niels Rijerse en Nico Hilhorst, waarbij Hilhorst zal optreden als managing partner van het directieteam.


Board of directors

Met deze nieuwe structuur vormen Gérard Ghazarian (CEO), Youri van der Mijn (CIO) en Erik van Laar (COO) het bestuur (board of directors) van Candid en zijn hun handen vrij gemaakt om zich te focussen op de internationale expansie van Candid, die in 2020 vorm zal krijgen.
 

Media

Marketing

Economisch