ADCN Awards verder als Dutch Creativity Awards

10-01-2019 (08:30) - Bureaus

Inzenden voor de Dutch Creativity Awards, voorheen de ADCN Awards, is gestart. Met een nieuwe naam, een nieuw festival en nieuwe awards categorieën wil ADCN, de Club voor Creativiteit, het beste creatieve werk in alle disciplines samenbrengen. Naast creativiteit en ‘craft’ in commerciële communicatie beloont ADCN nu ook creatief werk, ondernemerschap en talent uit de wereld van business, cultuur en impact. Projecten kunnen tot en met 7 februari 2019 worden ingestuurd via het Dutch Creativity Awards platform.
 
 
ADCN past de naam van de 52 jaar oude prijs aan naar Dutch Creativity Awards. “De industrie verandert razendsnel, disciplines vervagen, versmelten en er komen nieuwe bij. Daarbij is creativiteit niet alleen meer het domein van de creatieve afdeling binnen een bureau. Om voor ieder relevant te blijven en een breder publiek aan te trekken stappen we over op Dutch Creativity Awards”, aldus Mervyn ten Dam, voorzitter van ADCN.
 

Dutch Creativity Festival

ADCN organiseert van 11 tot en met 13 april het Dutch Creativity Festival, een nieuw driedaags festival over creativiteit gericht op zowel creative professionals en talent als Nederlandse media en marketing professionals. Het festival bestaat uit een expositie van alle nominaties van de Dutch Creativity Awards, jury feedback sessies en een programma van talks, workshops, labs en masterclasses. Tijdens het festival wordt creativiteit uit de wereld van advertising en design samengebracht met smaakmakers en spraakmakend werk uit de brede creatieve industrie, zoals architectuur, fashion, kunst, gaming en technologie. “Op het grensvlak van deze disciplines en sectoren vindt innovatie plaats”, aldus Dinesh Sonak, Managing Director van ADCN. “Met het festival willen wij iedereen nieuwe creatieve kennis, inspiratie, energie en connecties geven. Wij organiseren het festival samen met een breed scala aan partners in de creatieve industrie. Het is tijd voor een versnelde integratie qua awards en festivals in Nederland. Wij zullen creativiteit in al haar verschillende facetten gaan uitdiepen”.
 

Nieuwe Categorieën

De Lampen worden uitgereikt in Advertising, Design, Craft en Next. In totaal zijn er 40 categorieën die samen alle creatieve disciplines en verschillende media omvatten. De Next Awards zijn uitgebreid met de Culture en Side-Project categorieën. Culture richt zich op visionaire en baanbrekende creativiteit uit de brede creatieve industrie. Projecten voor deze categorie worden gescout door de jury in samenwerking met kunstcurator Gijs Stork. De categorie Side-Project is bedoeld voor projecten door creative professionals die niet in opdracht, maar vanuit eigen initiatief zijn opgezet. De aard van deze projecten kan experimenteel en niet-commercieel zijn. 
 

Key dates

Open voor inzending: 7 januari 2019
Deadline Advertising/Design/Craft: 1 februari 2019
Deadline Next: 7 februari 2019
Extended Deadline (25% extra fee): 7 februari 2019
Nominaties Campagne: 18-22 maart 2019
Dutch Creativity Festival: 11-13 april
 
Meer informatie op adcn.nl/awards
 

Media

Marketing

Economisch