Accenture neemt Happen over

17-10-2019 (17:14) - Bureaus

Accenture heeft Happen overgenomen, een particulier innovatiebedrijf dat zijn eigen methodes, frameworks en digitale tools inzet om organisaties te helpen nieuwe ideeën, producten en diensten te genereren, die groei stimuleren. 
 
Happen heeft zijn hoofdkantoor in Londen en heeft daarnaast kantoren in Amsterdam en New Jersey. Het bedrijf beschikt over een team met een brede reeks innovatievaardigheden, waaronder strategie, design, ideatie en onderzoek.
 
Sinds de oprichting in 2007 heeft Happen voornamelijk organisaties ondersteund in de sectoren consumentengoederen, voedsel en dranken, retail en medische technologie. De kracht van het bedrijf ligt in consumenteninzichten en bij product- en dienstinnovatie. Happen heeft een aantal innovatiemethodes en -tools ontwikkeld, zoals StarMaker™, F.I.R.E®, Asset-Out™ en Vision-Led™. Die helpen organisaties te groeien en te transformeren. Ook ontwikkelde het bedrijf een bekroonde technologie die consumentenemoties op grote schaal kan volgen en meten.
 
Eric Schaeffer, Senior Managing Director bij Accenture, die leiding geeft aan Products Industry X.0 en de Supply Chain & Operations-consultingpraktijk: “Door datagedreven intelligence in het beslissingsproces van klanten te brengen, helpt Happen bedrijven innovatieve producten, diensten en ervaringen op maat te maken voor een customer-centric bedrijfsvoering. De acquisitie breidt de analytics-, design- en engineeringsmogelijkheden uit, die wij gebruiken om klanten te ondersteunen in een marktplaats van miljoenen individuen.”
 
Mark Cowan, medeoprichter van Happen: “Door ons bij Accenture te voegen, zijn we in staat ons aanbod en onze mogelijkheden te schalen en een nog groter aantal klanten toegang te geven tot onze diensten.”
 
Rob Knigge, Managing Director van Accenture en hoofd van Accenture Products in Nederland: “Innovatie heeft binnen Accenture een enorme focus. Met de overname van Happen hebben we nog meer mogelijkheden en tools voorhanden om transformerende en disruptieve oplossingen te bedenken om onze klanten continu te helpen innoveren en groeien.”
 
Happen is de meest recente acquisitie in een serie overnames die Accenture heeft gedaan om zijn Industry X.0-productinnovatiemogelijkheden uit te breiden. Details over de overname zijn niet bekendgemaakt. 

Media

Marketing

Economisch