180 Kingsday start brand consultancy TILT

01-07-2020 (09:57) - Bureaus

180 Kingsday heeft de lancering aangekondigd van haar consultancytak TILT. Als uitbreiding op de bestaande business zal TILT met strategisch merkdenken praktische oplossingen bieden die leiden tot tastbare bedrijfsresultaten.
 
TILT is al sinds 2019 onder de radar operationeel voor klanten zoals PepsiCo, Unilever en Danone. Het is ontstaan ??uit een toenemende vraag naar merkadvies dat zowel inventief als uitvoerbaar is, en bovendien naadloos aansluit op creatieve en innovatieve marketing-output. Geleid door Tiina Salzberg, 180 Kingsday's executive strategy director en head of planning, weerspiegelt TILT het DNA van 180 Kingsday en de kernvisie dat niets zo krachtig is als een nieuw perspectief.
 
Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: "Terwijl bedrijven zich een wereld na de Corona crisis proberen voor te stellen, speelt TILT in op de behoefte van klanten aan creativiteit, 180-graden denken en het mobiliseren van de verschillende perspectieven binnen hun bedrijf. Het lanceren van een brand consultancy als een opzichzelfstaand aanbod is daarom een actuele, relevante en belangrijke stap voor ons."
 
Tiina Salzberg: "TILT richt zich op echte wezenlijke, menselijke behoeften en het karakter en de overtuiging van een merk. We zien dat merken vaak vastzitten in een vast patroon, starend naar dezelfde gegevens en steeds dezelfde vragen stellend. Wij werken nauw samen met onze klanten om dat patroon te doorbreken. Daarbij geloven we niet in één formule of aanpak; in plaats daarvan zoeken we samen met klantteams naar gedurfde nieuwe posities. We rollen onze mouwen op en verwerpen voor de hand liggende middelmatigheid, terwijl we ook pragmatisch, helder en doordacht blijven. We zoeken de feiten, vertellen de waarheid en kiezen een mensgerichte benadering om groeipotentie te ontsluiten. Het is enerverend en verfrissend, en iets dat ik al zeker tien jaar wil doen."
 
Leden van het TILT-team zullen meer als strategische coach opereren dan als adviseur, en intensief samenwerken met merken en organisaties om de juiste problemen te identificeren en tot een verfrissend perspectief te komen. TILT blijft een flexibel onderdeel van 180 Kingsday, met een gepassioneerd kernteam bestaande uit senior strategy director Philip Jackson, strategy director Georgia Craib en data- en insights analyst Katie Melkonian.
 
TILT gaat een scala aan diensten aanbieden, waaronder Brand Purpose, Archetypal Branding, Portfolio Architecture, Brand Identity en Marketing Capability Training. 

Media

Marketing

Economisch