Whatsappen met Lodewijk van der Peet

09-07-2020 (11:23) - Appen met

Sinds 1 juli vormt Lodewijk van der Peet samen met Jesse Post de creatieve directie bij BrandBase, een internationaal opererend bureau met vestigingen in Amsterdam, Londen en Hong Kong en legt zich toe op het realiseren van herhaalaankopen door middel van premium promotional campaigns. Van der Peet zei bij zijn aantreden het als een cadeau te ervaren dat hij weer iets nieuws mag doen. Tijd voor een Whatsapp gesprek!

                                                                                                    Whatsapp status: Gezellig hoor
 
Hi Lo, Nicolette hier, heb je even tijd om met me te appen?
jazeker! Alles goed met jou?

Hier alles OK, going strong enzo. Maar ik ben natuurlijk vooral heel nieuwsgierig naar je eerste week als creatie Co-opperbaas bij Brandbase.

Héle leuke mensen, waarmee ik samen het nieuwe Brandbase mag vormgeven, het wordt een bureau dat zich specialiseert in globale premium drive campages, gericht op herhaalaankopen.

Waarin is het nieuwe Brandbase anders dan het oude?
Enne: wat zijn premium drive campagnes voor de dummies onder ons :|
Van een 'klassiek' activatiebureau (waar natuurlijk niks mis mee is) naar de bovengenoemde specialisatie: de tagline wordt: the comeback company.
heel plat: een beloning, een cadeautje dat je verleidt om terug te komen.
In Nederland heb je BrandLoyalty en TCC, die daarin gespecialiseerd zijn. hoog tijd dat die concurrentie krijgen...

Aha, begrijp het helemaal en goeie tagline. Heb jij bedacht zeker...

Nee hoor, die hebben Ali (onze strateeg) en Jesse (de creative director) bedacht.

Allright, de trein rijdt dus al. Is Cees Faes van Fightclub, voorheen TCC, ook blij met jullie positionering?

Ik denk dat je een andere TCC bedoelt. Deze heet TCC-Global, Cees heeft geen last van ons hoor.

Ohhh gelukkig maar want ik ben fan van Cees. Maar nu serieus: wat wordt jouw toegevoegde waarde voor Brandbase?

De trein rijdt inderdaad al: voor Shell is een globale campagne ontwikkeld die al in meer dan 20 landen is uitgerold.
Mooi!
 
Mijn rol? Ik heb een hele interessante titel gekregen: Business Creative. Ik ben verantwoordelijk voor new business en de kwaliteit van de ideeën die we voor die klanten bedenken.
daarom zei ik ook dat het een Pipi Langkous gehalte heeft, ik ga iets doen dat ik nog niet eerder heb gedaan, erg leuk.
Maar je vroeg naar mijn toegevoegde waarde eigenlijk. Denk dat mijn ervaring en grote netwerk wel van belang zijn...
 
Klinkt als een rode draad in je werk, nieuwe dingen doen. En dan helpt ervaring ook natuurlijk in een rare tijd als deze. Vind je het fijn om weer in de bureauwereld aan de slag te zijn?
Ik ben nooit weggeweest!
 
Goed, maar het laatste jaar was minder zichtbaar. Daar komt nu abrupt verandering in op zo'n prominente plek
Misshien minder zichtbaar maar ik heb knetterhard gewerkt, vooral veel voor Crossmarks in Den Bosch. Een geweldig goed retailbureau.
Tijdens de Corona tijd heb ik gemerkt dat ik nog lang niet toe ben aan niet werken, ik ben graag onderdeel van een club. En buitengewoon dankbaar dat ik hier de kans kreeg om bij te dragen.

Je bent echt een diehard, Respect!
Laatste vraagje: waar zie je het meest naar uit in deze nieuwe fase?

Leuk dat je dat zegt. Mijn nieuwsgierigheid is onverminderd groot. Ik hoop de komende tijd zo'n globale premium-campagne te bedenken en vooral te verkopen. Als me dat dit jaar nog lukt ben ik happy.

Mag ik je dan heel veel succes wensen en je danken voor dit app-gesprek?

Dankjewel! en jij succes met jouw passie: Fonk.