WhatsAppen met Jurriaan Kamps

18-06-2019 (09:00) - Appen met

Van een nieuwe campagne voor Catawiki tot aan een samenwerking met een start-up in Silicon Valley: er gebeurt een hoop bij Wolfstreet. Reden voor het bureau om ook de propositie nog eens aan te scherpen. FONK appte met co-founder Jurriaan Kamps om te vragen hoe dat er allemaal uit gaat zien. 


                                                                                                                    WhatsApp-status: -


Goeiemorgen! FONK hier, zit je er klaar voor?
Hoi! Jazeker, zin in!


Dat is mooi! Er gebeurt de laatste tijd een hoop bij Wolfstreet. Kun je eerst eens iets vertellen over de nieuwe propositie?

...

Of val ik nu te veel met de deur in huis ;)


Klopt! Na bijna 4 jaar Wolfstreet, een reeks toffe campagnes en steeds meer structurele samenwerkingen, merkten we dat het tijd werd voor een duidelijk verhaal dat aansluit op het atypische bureau dat we zijn. We kregen vaak de vraag wat we nou precies waren; reclamebureau of productiemaatschappij?


In onze nieuwe propositie stellen we video centraal, waarbij we ons richten op de volledige ontwikkeling videocampagnes. Vandaar vanaf nu Wolfstreet, The Video Agency ;)


Lijkt me lastig om een atypisch bureau toch in een soort hokje te moeten plaatsen. 
Maar video is wel breed natuurlijk.
Klopt! Juist vanwege die breedte zien we dat veel merken op zoek zijn naar een gespecialiseerd bureau dat digital én video snapt. Vandaar dat we met onze propositie ook een hele nieuwe werkwijze hebben ontwikkeld 


Hoe ziet die werkwijze eruit? En weet de klant jullie nu ook beter te vinden?
Die werkwijze noemen we 'The Wolfstreet Way': we beginnen met een to-the-point kennismakingsgesprek waarin we met een eigen canvas direct de creatieve kansen in kaart brengen. Vervolgens ontwikkelen we een courageous format (creatieve strategie), die we vanuit onze eigen content circle invullen (concepten & videovormen). Op die manier vermijden we doorvertalingen die niks toevoegen en komen we naast de bekende TVC bijvoorbeeld op VR-documentaires of out-of-home concepten.


We zien dat met name digitale scale-ups ons goed weten te vinden. Door onze ervaring met merken als Picnic, Catawiki, Adyen en Onefit weten we dat dit type klant vaak geen allround reclamebureau zoekt, maar gespecialiseerde partners. Wolfstreet is voor dit soort merken hun digitale videopartner 


Catawiki is een recente verovering toch?
Zeker! Eentje waarop we heel trots zijn. Zijn op dit moment hard bezig aan hun videocampagne voor de Franse markt.


Tof! Hoe gaat dat eruit zien?
Het vertrekpunt voor Catawiki is altijd data & insights. Na uitgebreide research hebben we we hun overkoepelende campagnethema "What makes you, you?" op een hyperlokale, Franse manier doorvertaald. Zo zien we in de Franse video's o.a. stripboekenverzamelaars en wijn-connaisseurs. Klinkt cliché hè ;)?


Het mooie is dat door lokale data als leidraad te gebruiken, we niet alleen andere onderwerpen in de video's terugzien, maar dat ook de benadering en inzet van de campagne per land verschilt.


Ach clichés zijn er niet voor niets!
Voila, point proven! 


Slim om data op die manier in te zetten. Ben benieuwd naar het resultaat! Nog meer nieuwe klanten die we kunnen verwachten bij Wolfstreet?
Yes, we hebben het lekker druk. Op dit moment zijn we de laatste hand aan het leggen aan de rebrandingscampagne van het dagblad Trouw, verschijnt er in een paar weken een serie commercials voor Rituals en gaat de videocampagne voor een grote scale-up uit Silicon Valley live (we mogen nog even niet verklappen voor wie).


Oeh spannend, Wolfstreet goes USA! Ik moet bij die naam toch ook steeds denken aan Wolf of Wallstreet, is er een connectie ;)?
Haha, dat horen we vaker! Geen directe connectie, al kan het hier op kantoor soms net zo gezellig zijn. Kom vooral een keer langs!


Oei, echte Hollywood-praktijken ;)? Dat moeten we natuurlijk een keertje zien
Dat valt wel mee hoor! Maar we geloven in 'work hard and have fun while doing it'.


Je leeft maar één keer tenslotte. Wat heeft de toekomst verder nog in petto voor Wolfstreet?
Dat zit 'm met name in groei van ons eigen team - dat bestaat nu uit creatieven, producers en post-productiespecialisten. We willen het verschil maken op strategie en gaan het team op dit punt dus uitbreiden. Los daarvan hopen we de komende tijd nog heel veel schermen te gaan vullen met mooie en effectieve videocontent!


Hou ons maar op de hoogte :) Veel succes en thanks voor het appen!
Jij bedankt Rosa & tot snel!