Whatsappen met Guy Lokhoff

16-06-2019 (16:44) - Appen met

Guy Lokhoff en Robert Volten reizen deze week af naar Cannes Lions 2019 om op fonkonline en in FONK magazine verslag te doen van wat hen het meest opvalt, aanspreekt en afschrikt tijdens het oudste reclamefestival dat deze week plaatsvindt aan de Franse Rivièra. Volg de belevenissen van #lokhoffenvolten de komende dagen dus op fonkonline. We appen bij wijze van kick-off een paar uur voor vertrek met een bepakte en bezakte Guy Lokhoff:  'Het gaat een lele leuk intensieve week worden.'


                                                                                                          Whatsapp status: Available


Hi Guy, heb je op de valreep van je vertrek naar Cannes even tijd om te appen met FONK?

Hi Nicolette, Jazeker! Net ingepakt en klaar voor vertrek!
 
Mooi Zo! Op die redactie zien we uit naar de bijdragen van #lokhoffenvolten. Heb je hoge verwachtingen van Cannes 2019?
Ja, ik heb er erg veel zin in en verwacht veel mooi werk en toffe workshops en talks. Ik heb een vol programma, wil alles graag zien en meemaken.
 
Begrijp ik helemaal. Wat staat maandag first thing op je agenda?
Uiteraard eerst even acclimatiseren met een frans kopje koffie en een croissant. Daarna om 10u naar Creatives in Control van Publicis Group en aansluitend om 11u een masterclass over pitchen. Het is mijn eerste keer Cannes met een festivalpas en ik heb alles meteen volgepland, het gaat een lele leuk intensieve week worden. Maandagavond trap ik het feestgedeelte van de week meteen goed af met een borrel op een jacht van Accenture. Ik ga daar proberen een glaasje te drinken met David Droga. Wish me luck!
 
Whow, going after the big shots! Jij begint meteen met de fun part. Goed plan en thumbs up. Heb je ook nog een paar leuke 'Little Guys' in je programma?
Ja, je kent me toch! Go big or go home. Ik ga elke dag naar 10 sessies, daar zitten natuurlijk niet alleen maar big shots bij. Ook ga ik uiteraard langs bij mijn compagnon Baba Touré die op donderdag in de middag een talk geeft bij de Embassy of Dutch Creativity over stereotypering in de reclame.
 
Yeah, powerlifting 3.0. We komen vrijdag vragen of je er nog net zo fruitig bij zit. Maar even serieus, wie mag er de komende dagen buiten je drukke agenda om op je schouder tikken voor een meet & greet?
Bureau eigenaren mogen mij altijd aantikken voor een leuk gesprek over ondernemen in de reclame. Daarnaast zou ik het heel vet vinden om een aantal jonge creatieven te ontmoeten en te horen wat hun beleving is van het festival en het creatieve werk dit jaar.
 
Dat klinkt goed! Over aanstormen gesproken, waar staan #lokhoffenvolten zelf als aanstomend journalistiek gelegenheidsduo in Cannes voor?
Ik bekijk Cannes vanuit een social perspectief met oog op creativiteit, trends en ontwikkelingen. Robert richt zich meer op strategisch creatieve concepten.
 
Da's een heldere taakverdeling en we gaan de outcome de komende dagen in FONK zien! Laatste vraag: wat is het meest opmerkelijke wat je hebt ingepakt voor de komende week?
Een boek. De mensen die mij goed kennen, weten dat ik liever podcasts luister. Kijkende naar het overvolle programma ben ik bang dat hij ook deze week dicht blijft.
 
Ben ik toch benieuwd naar de titel van dat boek....
Het boek heet 'Scaling Up' en vertelt over hoe je je bedrijf kan laten groeien. Een aanrader!
 
Dank voor de tip.
Voor nu: dank voor dit gesprek en veel plezier en succes in Cannes!
Graag gedaan en bedankt! Ik houd jullie op de hoogte.