WhatsAppen met Linda de Graaff

09-04-2020 (09:00) - Appen met

The Family ontwikkelde een sympathieke campagne voor Pasen van Alzheimer Nederland. De actie heet #wevergetenjullieniet en draait om het vergeet-me-nietje, een belangrijk symbool voor Alzheimer Nederland. De actie roept op om tijdens de paasdagen massaal posters en andere uitingen met de bloem te delen om zo aan de mensen waar we nu niet bij kunnen zijn te laten zien dat we aan ze denken. En dan vooral aan de vele mensen met dementie, zowel thuis als in verpleeghuizen, voor wie dit een extra moeilijke tijd is. We appten met founder Linda de Graaff van The Family over dit mooie project.

WhatsApp-status: 

 

Hoi Linda, Ilja hier van FONK. Heb je nu tijd om even te appen?
Ben even druk tot 15.30 uur. Kan t daarna?
Prima!
 
Nou ik ben er klaar voor hoor
Hi Linda! Drukke dag vandaag?
Hi. Ja nogal! Ook in deze corona crisis hebben we het gelukkig nog druk.
 
Vanuit huis?
Zeker, allemaal thuis
 
Goed om te horen! Ik ben net verplaatst van mijn werkkamer naar het balkon 
Ah da's lekker, even van de zon genieten   Dat lukt mij vandaag helaas niet. Morgen misschien even 
 
Bij mij gaat het werk nu door in de buitenlucht
Oh ja dat kan natuurlijk ook 
 
Mijn gezin zeurt de hele dag: mam kom ook eens buiten zitten maar dan laat ik mij teveel afleiden, vandaar...
Ah ja natuurlijk. Ze willen je er gezellig bij hebben
Precies
 
Mooie campagne hebben jullie gemaakt voor Alzheimer Nederland. Sympathiek
Ja, dank! Daar waren we de afgelopen 2 weken heel druk mee. Echt leuk om te doen.
 
Ik verwacht veel vergeet-me-nietjes te zien de komende dagen 
Ja echt he? Wij hopen ook op een vergeet-mij-nietjes explosie! Zo leuk om hiervoor te worden gevraagd en zo dankbaar om in deze tijd iets te doen voor de vele eenzame ouderen en hun mantelzorgers.
Ja dat zal geweldig zijn!
 
Wat was jullie briefing van Alzheimer Nederland? Kwamen zij met de bloem?
Alzheimer wilde heel graag een saamhorigheidscampagne optuigen. Echt het probleem oplossen kunnen we namelijk niet. Mensen kunnen elkaar gewoon niet zien. Dus het ging vooral om een sympathieke campagne om met elkaar te kunnen laten zien dat we elkaar wel missen maar niet vergeten. Ja de bloem is hun beeldmerk. Zij wilden erg graag met dit voor hun belangrijke symbool, wat ook voor veel mensen met dementie en hun mantelzorgers herkenbaar is, heel Nederland mobiliseren.
 
En er is groot ingezet hè. Mensen kunnen van alles doen met het vergeet-me-nietje. Wat hebben jullie allemaal bedacht?
We hebben samen met Alzheimer Nederland allerlei tools bedacht die mensen kunnen inzetten zoals bijvoorbeeld een sjabloon, maar ook een windmolentje in de vorm van een vergeet-mij-nietje, een raamposter die in alle huis-aan-huisbladen komt deze week en ook in veel dagbladen. Verder laten we in de televisiecommercial die nu live is allerlei voorbeelden zien van wat je kunt doen met het symbool. Van een stoepkrijttekening tot aan een spandoek of de plantjes in de vorm van een hart. Alles mag zeg maar.
 
Echt heel leuk. Gaan jullie ook nog tijdens de paasdagen op pad om al die mooie en liefdevolle groeten vast te leggen op beeld? Ik stel me een drone voor die door de straten vliegt en van bovenaf stoeptekeningen etc laat zien.
We roepen nu heel Nederland op om van alles te doen met het vergeet-mij-nietje sjabloon en om dat ook te posten met de #wevergetenjullieniet. Daar komt al heel veel content op binnen. Dus we gaan inderdaad alle initiatieven tot aan Pasen volgen en gebruiken in een eind-compilatie.
 
Is er verder nog iets dat je graag wilt delen over de campagne?
Zeker! wij hebben dit echt van begin vraag tot eind opgetuigd binnen 2 weken. Dat hadden we niet zonder hulp kunnen doen. De campagne is met beperkte middelen en tijd mogelijk gemaakt door de geweldige inzet van een aantal creatieven zoals Klaas Kleiterp (Sir Render), Boy Bianchi (Modern Day Composers), Sebastiaan Labrie (voice-over), Robbert Nieuwenhuis (grading), Walter Verhoeven (DTP) en mediabureau One4Media. Andere partners in het project zijn: Greetz, Intratuin en Samen dementievriendelijk. Die verdienen het ook zeker om genoemd te worden. Echt een top team van mensen die in deze rare tijd toch in staat zijn geweest om samen met ons dit mogelijk te maken. Echt super fijn mee gewerkt.
 
Wat mooi! Dat verdient zeker een vermelding. Sowieso echt mooi om te zien he, hoe iedereen samenwerkt en er zoveel mooie creatieve initiatieven tot stand komen
Ja dat vinden wij ook echt bijzonder om te zien. Zo'n tijd verbindt ook wel weer mensen... Er gebeuren echt ook hele mooie dingen.
 
Dank je wel voor je tijd Linda
Jij ook bedankt. Ik vond t leuk!