WhatsAppen met Kees-Jan Rozestraten

27-02-2020 (10:45) - Appen met

Vanavond was het zover: de halve finale van Coolest Dutch Brands 2019 bij host Candid in Rotterdam. Zes supercoole merken strijden dan om die drie felbegeerde plekken in de finale. Juryvoorzitter Kees-Jan Rozestraten heeft er zin. We vroegen hem: wat maakt een pitch een winner?
 
Goedemorgen Kees-Jan, Ilja hier van Fonk. Heb je tijd voor een kort whatsapp interviewtje in aanloop naar de halve finale?
Tuurlijk!
 
Vanmiddag gaat het gebeuren. Spannend!
Zeker. Altijd leuk!
 
Zes merken die zich van hun beste kant gaan laten zien. Wat verwacht je?
Sowieso benieuwd hoe de merken zich presenteren. Zijn de presentaties inhoudelijk goed, volledig, geeft het de jury een goed beeld? Over het algemeen is het niveau hoog. Merken nemen het serieus. En als jury is het altijd leuk om een kijkje in de keuken van een merk te krijgen.
 
Ja dat doen ze zeker. Ook heel uiteenlopende merken. Dat wordt nog moeilijk kiezen
Idd wellicht lastig om eea te vergelijken. Aan de andere kant: de besten komen altijd wel weer boven drijven. Vaak ook wel met een soort van unanimiteit.
 
Ga je ze nog moed inspreken van tevoren?
Als juryvoorzitter sta ik boven de partijen. Wil niks of niemand beinvloeden. Maar moed inspreken mag! 
Precies!
 
Ja hoe gaan ze het doen? Wat maakt volgens jou een sterke pitch?
Een sterke pitch geeft in een korte tijd een zo compleet mogelijk totaalbeeld. Speelt in op bepaalde criteria. Is eerlijk en komt uit het hart. En dat voelt een jury en heeft een jury nodig.
 
We gaan het meemaken vanavond. Ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig.
Ik ook! Tot straks.
See you later!
 
En dat alles in het nieuwe kantoor van Candid in Rotterdam
Benieuwd. Zal ongetwijfeld fraai zijn.
 
Vrijdag maken we bekend welke drie merken door zijn naar de finale op 18 maart in het Amsteldok in Amsterdam. Wil je daar bij zijn? Dat kan! Koop je ticket hier.