Bunq genomineerd bij Coolest Dutch Brands

05-06-2018 (15:25) - Marketing

FONK geeft in de reeks Coolest Dutch Brands dit jaar het podium aan duurzame merken en selecteert 12 actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen.  Bunq is dit jaar als vierde merk genomineerd. FONK sprak met oprichter Ali Niknam. 'Bij Bunq staat zijn privacy niet te koop en wordt zijn geld nooit geïnvesteerd in nare bedrijven. Wij gaan voor een duurzame samenwerking.'

 
Ali Niknam: ‘Bunq is een IT-bedrijf in de financiële sector. Wij willen een heel nieuw instituut neerzetten, dat aan de gebruikerszijde staat. Maar ook een bedrijf dat gewoon een bankvergunning heeft en waar je geld verzekerd is, zodat jij weet dat het goed zit.' 'Investeren doen wij bewust niet in bedrijven omdat wij als Bunq niet kunnen bepalen wat jij als gebruiker een duurzaam of juist een naar bedrijf vindt. De term duurzaamheid laat zich nu eenmaal niet kaderen en betekent voor iedereen iets anders. Wat voor jou duurzaam is, is dat voor mij misschien wel helemaal niet.’


Oude roest losweken

Hoe zie je de komende vijf jaar voor je?
‘De komende vijf jaar focussen wij ons op de gebruikerservaring. Wij zijn ervan overtuigd dat zolang onze gebruikers een geweldige ervaring krijgen, wij vanzelf organisch hard groeien.’

En wat wens je voor de gehele financiële sector? 
‘Ik hoop dat ook daar eindelijk innovatie plaatsvindt. Dat de oude roest wordt losgeweekt en dat wat de gebruiker ervaart, meer aansluit bij wat hij nodig heeft.’


Coolest Dutch Brands 2018

Na een eerste knallende editie van Coolest Dutch Brands 2017, geeft FONK dit jaar het podium aan duurzame merken. In 2018 selecteert de redactie van Fonk maandelijks actuele sustainable brands van Nederlandse origine die door lef en uitgekiende marketing een breed publiek aanspreken en van daaruit ook daadwerkelijk een verandering weten te bewerkstelligen. Begin volgend jaar kiezen wij samen met een verse vakjury van creatives en strategen hét winnende merk van 2018. Eerder in Coolest Dutch Brands 2018: Tony’s Chocolonely, Picnic en PLUS. In deze vierde aflevering: Bunq.


In FONK 234 lees je het complete verhaal van Ali Niknam over Bunq.

 

DPDK is cohost van Coolest Dutch Brands 2018 


Bureaus

Media

Economisch