De 'Your Craft' Challenge maakt de straten een stukje mooier

De 'Your Craft' Challenge maakt de straten een stukje mooier

02-05-2024 (13:39) - Design

Global, marktleider in Digital Out-of-Home, en RA*W hebben de winnaars bekend gemaakt van de 'Your Craft' DOOH Design Challenge. Met de samenwerking, waarvoor meer dan 90 deelnemers zich aanmeldden, kreeg jong talent de kans om een innovatieve Digital Out-of-Home campagne te ontwikkelen voor op de schermen van Global.

De ‘Your Craft’ DOOH Design Challenge ging verder dan een wedstrijd; jonge talenten met uiteenlopende achtergronden kregen de kans om buiten de kaders te denken en werk te maken wat het straatbeeld een stukje mooier maakte. 

"Dit heeft geleid tot verschillende perspectieven en verrassende creaties. Vanuit RA*W vinden we het belangrijk om jong talent te ondersteunen en door samen te werken met Global kunnen we de zichtbaarheid van deze doelgroep vergoten. Door middel van Global's Digital Out-of-Home netwerk bieden we de twee winnaars een jaar lang een podium op de drukstbezochte locaties in Nederland” aldus Lois Weeber, bestuurslid van RA*W.

Juryproces

De vijfkoppige vakjury bestaande uit Nastasia Broutin (TBWA/Neboko), Karen van de Kraats (Wieden+Kennedy), Anne Stokvis (N=5), Tom Marsch (Global) en Tabi Aziri (Dentsu Creative) beoordeelde het werk op basis van de creatieve aanpak en het vermogen om een creatie te ontwikkelen die past bij het medium Out-of-Home. Uiteindelijk zijn er twee winnaars uitgekomen.

Winnaars

De eerste plaats ging naar Vincent Vervoort, junior creative bij Alfred International. Zijn creatie was een knipoog naar het medium dat voornamelijk gebruikt wordt voor commerciële doeleinden. "Eigenlijk wist ik het meteen; ik geef de Digital Out-of-Home schermen een commercial break!"

 

 

 

 

 

 

 

Op de tweede plaats het duo Yesol Sihn, Graphic & Content Designer en Monique Nelis, Motion Graphic Designer bij Home: "Ons concept 'Create yourself' komt voort uit het verlangen om los te breken van de verwachtingen van de (digitale) maatschappij. Het benadrukt simpelweg het belang van het creëren van een authentiek zelf en het omarmen van alles wat zichzelf onthult."

 

 

 

 

 

 

 

De derde plaats gaat naar Zoya Taseva met het concept ‘who do you choose to be today?’.