Palookaville maakt promo nrc.tv

20-05-2008 (10:59) - Bureaus

In het kader van de lancering van nrc.tv ontwikkelde en produceerde communicatiebureau Palookaville een opvallende promo voor internet. Deze 1 minuut durende promo wordt nu ook prime-time uitgezonden op TV. NRC Handelsblad en nrc.next komen namelijk vanaf deze week iedere week met drie rubrieken op het nieuwe kanaal www.nrc.tv. Vanavond zendt Nederland 1 de commercial uit, vóór het NOS journaal van 20.00 uur en om 20.25 uur, tussen het journaal en het songfestival. Morgen is de commercial te zien op Nederland 3, enkele minuten vóór de Champions League finale, en tussen de Champions League finale en het late journaal. In deze commercial zien we een NRC redacteur verbaasd over de gangen van zijn dagelijkse werkplek lopen. Hier wordt hij geconfronteerd met de nieuwste ontwikkelingen bij NRC. 3 FM-dj Eric Corton rockend en helemaal los op een gitaar, kookschrijfster Janneke Vreugdenhil die met een vlijmscherp hakbijl in een immense vis hakt en NRC-cartoonist/tv-en theatermaker Kamagurka die met een grote sigaar in zijn mond een expressieve muurschildering weet te creeren. Wat heeft dit te betekenen?

Motion Graphics
Palookaville ontwikkelde het creatieve concept en was verantwoordelijk voor de productie. Het bureau ontwikkelt strategieen en concepten voor de meest uiteenlopende merken en produceert veel campagnes zelf.  Dit communicatiebureau werd 8 jaar geleden opgericht door Ruud Schuijt en Jasper Faber en is gespecialiseerd op het snijvlak van Reclame en TV. Palookaville werkt voor onder meer Stage Entertainment, Endemol, Nickelodeon, TMF, MTV, RTL, Club Sportive, Discovery, Nike en Jetix.

Media

Marketing

Economisch